Non Stop: +4 0736 687 773

Ce este si cum functioneaza franarea regenerativa

2020-02-04 09:09:14 Autor: Volo Rent a Car
Ce este si cum functioneaza franarea regenerativa

 

     De fiecare dată când sunt acționate frânele mașinii se pierde energie, dar conform legilor fizicii energia nu poate fi distrusă, aceasta se transformă. Astfel când un șofer încetinește mașina pe care o conduce, energia kinetică care a pus-o în mișcare trebuie să meargă undeva. O mare parte din această energie se risipește sub formă de caldură și devine nefolositoare, astfel energia kinetică care ar fi putut fi transformată în curent electric, este practic irosită. Din nefericire șoferii nu pot face nimic pentru a stopa pierderea acestui tip de energie pentru că în majoritatea mașinilor, oferite spre închiriere de Volo Rent a Car Cluj Napoca, este un produs secundar al frânării iar mașinile nu pot fi conduse fără a folosi frânele. În cele din urmă inginerii din industria auto au reușit să rezolve această problemă prin crearea unui sistem de frânare care poate captura o mare parte din energia kinetică a mașinii și să o transforme în electricitate care mai apoi poate fi folosită pentru reâncărcarea bateriilor. Acest sistem se numește frânare regenerativă.

     În prezent, toți constructorii auto BMW, Mercedes, Audi, Tesla, Toyota care produc mașini hibride sau complet electrice, unele dintre ele se găsesc în flota Volo Rent a Car, includ frânarea regenerativă ca dotare standard. La aceste tipuri de mașini este foarte importantă menținerea bateriilor cât mai încărcate. Tehnologia de frânare regenerativă a fost utilizată pentru prima dată la tramvaie dar în zilele noastre aceasta se regăsește în toate mijloacele de transport electrificate de la trotinete electrice, biciclete electrice, metrou pâna la mașinile de formula unu.  

     Într-un sistem de frânare convențional când șoferul acționează frânele pentru a încetini sau pentru a opri, plăcuțele de frână se ating cu o forță mare de discurile de frână rezultând o fricțiune puternică. O fricțiune adițională este creată și între roțile acționate de frână și suprafața drumului. Acestea sunt fricțiunile care transformă energia kinetică a mașinii în căldură. La frânarea regenerativă, sistemul care pune în mișcare autovehiculul este cel care se ocupă de majoritatea frânărilor. Când șoferul acționează frânele unei mașini hibride sau electrice, frânele regenerative pun motorul electric al vehicului în marșarier determinând rotirea inversă al acestuia și astfel încetinind roțile mașinii. În timp ce motorul electric se rotește invers acesta se comportă și ca un generator care produce curent electric care mai departe este trimis la bateriile mașinii. Acest tip de frânare funcționează foarte bine doar la anumite viteze, fiind foarte eficient în situațiile de condus stop-and-go, motiv pentru care toate mașinile hibride și electrice sunt dotate cu sisteme de frânare convenționale cu fricțiune care reprezintă un sistem de rezervă în situațiile în care frânarea regenerativă nu are suficientă putere de oprire. În aceste situații, Volo Rent a Car le recomandă șoferilor să fie conștienți de faptul că pedala de frână ar putea să răspundă diferit la presiune deoarece câteodată aceasta va coborâ mai aproape de podeaua mașinii iar acest lucru poate produce o panică temoporară.

     Într-o mașină cu frânare regenerativă, atât de multe lucruri sunt controlate electronic încât chiar și șoferul are posibilitatea de a selecta anume setări care determină modul în care autovehiculul va reacționa în anumite situații. De exemplu, în unele mașini șoferul poate selecta ca frânarea regenerativă să înceapă de îndată ce acesta își ia piciorul de pe pedala de accelerație. Mai departe șoferul poate decide dacă frânarea regenerativă va încetini mașina până ajunge la zero kilometri pe oră sau va lăsa mașina să ruleze pe liber la viteză mică. În industria auto s-a format un trend general spre sistemele de frânare numite brake-by-wire în care o mare parte din funcțiile de frânare care au fost acționate mecanic vor fi acționate electronic. Volo Rent a Car este de părere că mașinile electrice și hibride vor fi primii utilizatori al acestui sistem electronic brake-by-wire.

     Vă invităm să închiriați o mașină din flota Volo Rent a Car de la biroul principal de pe strada Traian Vuia numărul 202 sau direct de la aeroportul internațional Avram Iancu din Cluj Napoca.


     Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0736.687.773
contact@volorentacar.ro