Non Stop: +4 0364 780 165

Scaderea poluarii masinilor diesel vechi

2020-03-03 19:28:10 Autor: Volo Rent a Car
Scaderea poluarii masinilor diesel vechi


     L-a sfârșitul anului 2019 peste 40 la sută din numărul total de autovehicule din Uniunea Europeană au fost echipate cu un motor diesel. Cu toate că noile mașini diesel Euro 6d-temp respectă normele de poluare în vigoare și pot fi închiriate de la Volo Rent a Car Cluj Napoca, mașinile diesel mai vechi de anul 2018 care continuă să circule pe șosele au un impact important asupra poluării aerului. Unele orașe ca de exemplu capitala Romaniei București încearcă să creeze restricții de acces sau să introducă taxe pe oxigen pentru mașinile care se află sub anumite norme de poluare. Pentru că statele membre ale Uniunii Europene depășesc mereu limitele emisiilor de monoxid de azot și dioxid de azot, legislatorii europeni se concentrează pe reducerea emisiilor poluante provenite de la vehiculele cu motoare diesel. Legislatorii europeni au propus două metode pentru reducerea rapidă a poluării generate de motoarele diesel, este vorba de programele naționale de casare ale mașinilor vechi, în cazul Romaniei se numește programul Rabla, a doua metodă este modificarea mașinilor diesel prin adugarea unui catalizator.

     Programele de casare sunt necesare pentru a grăbi procesul de înlocuire a vehiculelor diesel sau benzină mai vechi pentru a respecta țelurile de reducere ale emisiilor. Programele de casare încurajează șoferii vehiculelor diesel vechi să le schimbe în favoarea modelelor de mașini sau dube mai prietenoase cu mediul și care respectă normele de poluare Euro 6d-temp. Proprietarii acestor mașini sunt stimulați să le schimbe prin compensări, prime de casare și beneficii fiscale. Programul Rabla este un exemplu al unui program de casare de succes din Romania prin care proprietarii unei mașini diesel vechi primesc compensații de 6500 de lei atunci când le schimbă pe noile modele diesel. În cei 15 ani trecuți de la lansarea programului rabla, românii au casat peste șase sute de mii de vehicule vechi, poluante și au fost achiziționate peste trei sute de mii de mașini noi care au emisii scăzute. Accelerarea înlocuirilor mașinilor vechi cu vehicule diesel care repectă normele de poluare Euro 6d-temp, disponibile la biroul de închirieri auto Cluj Volo Rent a Car, prin programele de casație naționale reprezintă un răspuns eficient la înăsprirea standardelor de calitate a aerului și a regulațiilor de reducere a emisiilor din orașe.   

     A doua modalitate de scădere a emisiilor este modificarea vehiculelor cu motoare diesel. Un element cheie în prevenirea emisiilor nocive a fost introducerea Filtrului de Particule Diesel (Diesel Particulate Filter DPF) care elimină particulele de funingine. Toate mașinile diesel au fost echipate cu acest filtru DPF începând cu anul 2011 dar tehnologiile de reducere ale emisiilor de oxizi de azot NOx au fost introduse pe larg doar mai târziu. Modificarea vechilor mașini diesel prin adăugarea de sisteme care reduc oxizii de azot NOx reprezintă o soluție viabilă pentru respectarea standardelor de poluare a aerului din prezent, unele sisteme NOx fiind capabile să reducă emisiile cu pâna la șaptezeci la sută. Din punctul de vedere al Volo Rent a Car, sistemele de Reducere Catalitică Selectivă (Selective Catalytic Reduction SCR) reprezintă o tehnologie eficientă și necesară pentru obținerea standardelor de emisie. Tehnologia SCR funcționează prin adăugarea de amoniac la gazele de evacuare fie sub forma unui lichid AdBlue (agent de reducere a oxizilor de azot NOx) sau direct ca și gaz folosind cartușe. Amoniacul reacționează cu monoxidul de azot și dioxidul de azot NOx veniți de la motor într-un convertor catalitic, în urma reacției, pe țeava de eșapament se eliberează azot și vapori de apă inofensivi.

     Tehnologia de Reducere Catalitică Selectivă reprezintă o modalitate de reducere a emisiilor poluante ale vehiculelor diesel mai vechi și de îmbunătățire a calității aerului urban. Tehnologia SCR, din informațiile adunate de Volo Rent a Car, s-a dovedit foarte eficientă la camioane, autobuze și la utilajele folosite în construcții dar la mașini situația este mai dificilă. Sistemele SCR sunt complexe iar instalarea lor pe mașini este costisitoare, prețul de achiziție și instalare variază între șase mii de lei și șaisprezece mii de lei. Există posibilitatea ca amoniacul să nu reacționeze atunci când trece prin convertorul catalitic selectiv și astfel acesta să se scurgă pe evacuare. Acest lucru poate fi prevenit ușor printr-un catalizator de scurgere, dar acesta trebuie proiectat cu grijă adăugând mai multă complexitate și cost sistemului. Spațiul mic al unei mașini este o altă provocare, multe vehicule care ar putea beneficia de tehnologia SCR nu au suficient loc pentru a integra convertorul catalitic selectiv în sistemul de evacuare ale gazelor de eșapament. Stocarea adecvată a lichidului AdBlue sau al amoniacului reprezintă o altă problemă deoarece au nevoie de un rezervor separat care este de obicei instalat în compartimentul roții de rezervă.  

     Producătorii sistemelor de reducere catalitică selectivă au nevoie de implicarea și cooperarea puternică din partea producătorilor vehiculelor originale dar Volo Rent a Car este de părere că este necesar și suportul rețelelor de dealeri auto pentru distribuția, instalarea și testarea periodică a emisiilor. Toate aceste complicații trebuie luate în considerare dar pot depinde de tipul mașinii și de numărul de kilometri parcurși. În ciuda tuturor obstacolelor, sistemul de reducere catalitică selectivă scr reprezintă o opțiune de reducere efectivă a emisiilor oxizilor de azot NOx ale vehiculelor diesel care nu respectă norma Euro 6d-temp. În acest moment, la nivelul blocului comunitar, nu există instrucțiuni clare asupra vehiculelor diesel care nu respectă standardele de poluare. Majoritatea orașelor Europene au creat zone de emisii scăzute, deobicei centrul acestora, în interiorul cărora accesul vehiculelor cu emisii ridicate este restricționat dar nu s-a stabilit o soluție generală pentru întreaga flotă de vehicule diesel care depășesc emisiile stabilite. Legislatorii Europeni se confruntă cu o situație dificilă când sunt luate în considerație toate elementele de mai sus pentru că nu există o singură soluție care să funcționeze pentru toate modele de vehicule.
 
     Sistemele de Reducere Catalitică Selectivă SCR ale mașinilor vechi împreună cu programele de casare naționale sunt o parte importantă a soluției de îmbunătățire rapidă a calității aerului și sănătății din Europa. La Volo Rent a Car vă oferim spre închiriere mașini noi din incinta aeroportul internațional Avram Iancu din Cluj Napoca care respectă cele mai stricte norme de poluare precum Euro 6d-temp pentru vehiculele cu motorizare diesel.


Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0736.687.773
contact@volorentacar.ro